Cos de Mestres Educació Infantil. Temari Volum 1
Cuerpo Facultativo Técnico de la de la Comunidad Autónoma de las Illes Balears. Temario de Materias Comunes Volumen 1
Cuerpo Facultativo Técnico de la de la Comunidad Autónoma de las Illes Balears. Test de Materias Comunes
Cuerpo Facultativo Técnico de la de la Comunidad Autónoma de las Illes Balears. Temario de Materias Comunes Volumen 2Aquest segon volum del temari desenvolupa els temes 14 a 26 del programa oficial de manera exhaustiva, amb un contingut actualitzat i adaptat tant a la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (LOE), com a la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE).
Cada tema consta d'una introducció i una conclusió, tal com ho demanen els criteris d'avaluació dels tribunals, un esquema per tal que l'opositor tingui una visió global d'aquest contingut i li ajudi al seu estudi i memorització, així com una bibliografia actualitzada.
En relació amb la legislació educativa, hem tingut en compte aquells preceptes de la LOE i de la LOMCE que estan connectats amb cada tema, però l'opositor o opositora haurà d'examinar i tenir present la legislació específica de la Comunitat Autònoma per la qual es presenti a l'oposició. Tema 15. La funció del mestre o mestra en Educació Infantil. La intencionalitat educativa. Relacions interactives entre el nen i leducador. El mestre como a membre de lequip educatiu i en la seva relació amb les famílies Tema 16. Lorganització dels espais i del temps. Criteris per a una ade-quada distribució i organització espacial i temporal. Ritmes i rutines quotidianes. Lavaluació dels espais i del temps Tema 17. Equipament, material didàctic i materials curriculars en Edu-cació Infantil. Selecció, utilització i avaluació dels recursos materials Tema 18. El desenvolupament del llenguatge. Llenguatge i pensament. Evolució de la comprensió i de lexpressió. La comunicació no verbal. Problemes més freqüents en el llenguatge infantil Tema 19. Lensenyament i laprenentatge de la llengua en lEducació In-fantil. Tècniques i recursos per a la comprensió i expressió oral. La intervenció educativa en el cas de llengües de contacte Tema 20. La literatura infantil. El conte: el seu valor educatiu. Criteris per seleccionar, utilitzar i explicar contes orals o escrits. Activitats a partir del conte. La biblioteca daula Tema 21. Leducació musical en Educació Infantil. El descobriment del so i del silenci. Característiques i criteris de selecció de les activitats musicals. Els recursos didàctics. El folklore popular Tema 22. Evolució de lexpressió plàstica en els nens i nenes. Elements bàsics del llenguatge. Objectius, continguts, materials, activitats, estra-tègies metodològiques i davaluació de lexpressió plàstica. Models i es-tereotips Tema 23. Lexpressió corporal. El gest i el moviment. Lexpressió corporal com a ajuda en la construcció de la identitat i de lautonomia personal. Joc simbòlic i joc dramàtic. Les activitats dramàtiques Tema 24. La influència de la imatge en el nen. La lectura i interpretació dimatges. El cinema, la televisió i la publicitat. Criteris de selecció i uti-lització de materials audiovisuals i de les noves tecnologies en lEducació Infantil Tema 25. Formació de les capacitats relacionades amb el desenvolupa-ment lògic-matemàtic. Recursos didàctics i activitats adequades a letapa dEducació Infantil Annex. Breu explicació de la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE)