Cos de Mestres Educació Infantil. Temari Volum 2
Cuerpo Facultativo Técnico de la de la Comunidad Autónoma de las Illes Balears. Temario de Materias Comunes Volumen 1
Cuerpo Facultativo Técnico de la de la Comunidad Autónoma de las Illes Balears. Test de Materias Comunes
Cuerpo Facultativo Técnico de la de la Comunidad Autónoma de las Illes Balears. Temario de Materias Comunes Volumen 2Aquest primer volum del temari desenvolupa els temes 1 a 13 del programa oficial de manera exhaustiva, amb un contingut actualitzat i adaptat tant a la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (LOE), com a la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE).
Cada tema consta d'una introducció i una conclusió, tal com ho demanen els criteris d'avaluació dels tribunals, un esquema per tal que l'opositor tingui una visió global d'aquest contingut i li ajudi al seu estudi i memorització, així com una bibliografia actualitzada.
En relació amb la legislació educativa, hem tingut en compte aquells preceptes de la LOE i de la LOMCE que estan connectats amb cada tema, però l'opositor o opositora haurà d'examinar i tenir present la legislació específica de la Comunitat Autònoma per la qual es presenti a l'oposició. Tema 2. El desenvolupament psicomotor en els nens i les nenes fins els sis anys. La psicomotricitat en el currículum de lEducació Infantil. La sensació i percepció com a fonts per als coneixements. Lorganització sensorial i perceptiva. La intervenció educativa Tema 3. El desenvolupament de la personalitat. El desenvolupament afectiu en els nens i les nenes de 0 a 6 anys. Aportacions de diferents autors. La conquesta de lautonomia. Directrius per a una correcta intervenció educativa Tema 4. El nen descobreix els altres. Procés de descobriment, de vinculació i acceptació. Lescola com a institució socialitzadora. El paper del centre dEducació Infantil en la prevenció i intervenció amb nens i nenes en situació de risc social. Principals conflictes dins el grup Tema 5. Desenvolupament cognitiu fins els sis anys. El coneixement de la realitat. Lobservació i exploració del món físic, natural i social. Gènesi i formació dels principals conceptes Tema 6. Influència dels principals corrents pedagògics i psicològics en Educació Infantil. Visió actual de les seves aportacions. Experiències renovadores rellevants. Valoració crítica Tema 7. La família com a primer agent de socialització. La transformació de la funció educativa de la família al llarg de la història. Expectatives familiars en lEducació infantil. Període dadaptació dels nens i les nenes al centre educatiu. Relacions entre la família i lequip docent Tema 8. Educació per a la salut. Actituds i hàbits de descans, higiene i activitat infantil. Prevenció daccidents, primers auxilis i malalties infantils. Criteris per a la intervenció educativa Tema 9. Alimentació, nutrició i dietètica. Alimentació equilibrada i planificació de menús. Trastorns interns infantils relacionats amb lalimentació. Els àpats com a moments educatius Tema 10. Leducació sexual dins letapa infantil. Descobriment i identificació amb el propi sexe. La construcció dels rols masculí i femení. Estratègies per a evitar discriminació de gènere Tema 11. Assoliment de les capacitats generals de letapa mitjançant els objectius i continguts de les àrees del currículum dEducació Infantil Tema 12. Principis dintervenció educativa dEducació Infantil. Lenfocament globalitzador. Sentit i significat de laprenentatge. Una metodologia basada en lobservació i en lexperimentació. La seva concreció dins el marc del projecte curricular. Tema 13. La programació dins el primer cicle dEducació Infantil. Objectius, continguts i metodologia adequada a nenes i nens de 0 a 3 anys Annex. Breu explicació de la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE)